Thursday 10 January 2013

Tarikh Nikah awal seminggu!

Salam,

Hi Hi Hi!

Lagi 24 hari lagi sebelum aku diijab qabulkan dengan Harry.
Sepatutnya Nikah dan Sanding 9 February 2013.
Disebabkan Kadinya nak pergi Umrah, kenalah cepatkan pada 3 February. WAAAAAAA takutnyaaaaaa! Takpalah, asalkan dah NIKAH nanti, semua dah halal dah :)

So, Nikah dulu, baru SANDING. :p
Mintak-mintak berseri lagilah muka kiteorang. ehh nakalnyaa bunyik!

Eh, By the Way, aku akan makeup sendiri waktu nikah nanti. InsyaAllah lah :)


BAJU NIKAH

Baju nikah ni aku tempah kat Labis. Kain tu hantaran masa bertunang hari tu. Kiteorang pilih warna krim untuk nikah sebab putih dah biasa dah kan. Design tu aku yang reka sendiri, tapi lebih kurang cengginilah designya :


jangan imaginasi aku dengan body seslim cengginiii. >.<

Taklah 100% sama, tapi design lebih kuranglah. Entah cemanalah ghupe baju nikah aku nanti. Risau lak dah tak muat kan. hahahhha. 


BAJU SANDING
Yang akan andam sebelah perempuan, aku guna khidmat Seri Andaman Comel  masa aku, kakak aku tunang dulu. Kak Ain yang akan jahit sendiri baju sanding kiteorang nanti.

 Baju sanding kiteorang, kiteorang pilih warna Dark Purple dan adik aku warna Soft Pink. Warnanya lebih kurang cenggini kot:






Lagi dark rasanya. terbayang pulak bila Harry pakai baju cam mamat atas ni. AUMMMM! hahah

Design baju plak macam ni:
labuci dekat bahu dengan kaki baju. Veil akan sama dengan labuci baju nanti.


Tapi in real nanti, takdalah exactly camtuh kot. Aku sendiri pon tak dapat bayangkan camner lagi ni.  Fitting sebelah aku dah, sebelah Harry lom lagi. Hahh, baju bertandang dekat sebelah Harry, aku pilih baju ni:




Mak Harry suka baju kaler lemak ketam ni. Sebab nampak lembutttt je aku nanti. ecehhh.. Design dia memang cantik. Ni andaman yang famous kat Kluang sebab rekaan yang Up-to-date. Andaman Pelangi Biru
Andaman Pelangi Biru . Dapat pula pilih Makandam dia yang meletupppsss tu.hahahha. orang kata solekan Cici ni cantik. Boleh tengok kat FB dia, Cici.

Mulanya aku dengan Harry nak pilih kaler Merah menyala ni degan krim ni. Tapi disebabkan ada reben besau dekat situ, tak jadi nak amek, lagi satu sebab merah sangat kalernya.





So, sekian dulu lah sebab dah pukul 2 pm ni, waktu break habis dahh :) kena sambung kerja ni.

Take Care

Adiosss!




No comments:

Post a Comment