Wednesday 23 January 2013

Tarikh nikah dah bertukar-tukar - What's happen?

Salam,

Hi Hi Hi,

Agak lama tak mengupdate belog. Kesan daripada apa yang berlaku. Aku decide untuk diijabqabulkan  dulu  sebelum mengupdate belog ni >.<

Kawan-kawan ada yang tanya kenapa aku nikah awal pada 19 January sedangkan aku bagitahu kat belog, aku nikah 3 February 2013 lepas ditukar yang pada mulanya pada February 2013

Tak tahulah kalau korang ada pikir yang bukan-bukan kan >.< . Jahat tau pikir macam macam tu. :(

Ceritanya macam ni,
  • Sepatutnya Nikah dan Sanding plan asalnya pada 9 February 2013.
  • Ditukar Nikah pada 3 February sebab Imam Ghafar ( terbaek punya imam) tak free 9 Feb sebab beliau nak menunaikan Umrah. 
  • Akhirnya, dicepatkan pada 19 January sebab masalah Catering takda masa tu, sebab bulan February tengah sibuk untuk sambutan Maulidur Rasul dan kebetulan Imam Ghafar kena menghadiri majlis-majlis Maulidur Rasul/potong jambul . Dan ketika 3 Feb juga, surau dan masjid penuh sebab majlis Maulidur Rasul tu.

Ye, aku faham, mesti ada orang cakap, 

"Tak akan Imam/Kadi satu je kat labis kan?"
"Alah, nikah kat rumah, apa salahnya?"
"Asyik tukar-tukar tarikh je,"
"tulah, tak elok adik beradik nikah serentak"

........................................................

Orang cakap senang, yang buat ni susah.
Apa pun, kami dah selamat diijab qabulkan.
Ada hikmah semua ni berlaku.

Aku tak salahkan siapa-siapa,
Bagi aku, ini Ketentuan Allah pada kami.
Allah dan bagi kahwin, taknak ke? hahahahah

So sekarang, anak-anak S.yahap dan Aminah dan berkahwin.Mereka boleh tarik nafas lega .:) thanks mak dan abah dan juga pada Along dan abang Ihan yang banyak bantu masa majlis nikah hari tu :)



Love this pic. Everyone look happy . Exspecially Mak dan Abah :)

 Still rasa tak percaya dah jadi wife beliau :)


My gojes and Lovely younger sister and the blurrr bro-in-law :p yang nikah sama.



      Yeay! boleh ambil gambar peluk-peluk dah! :p


 Now tengah tunggu Majlis persandingan sebelah aku dan juga Harry. So still kena jaa badan, jaga muka .
Walaupun macam dah basi je masa tu. hahahahah :)

# Thank to all yang telah bagi wish- wish yang sangat cute kepada kami . Semoga wishes korang, akan termakbul :)


Adios!






1 comment:

  1. tak kira la bile2 you nikah yang penting skang you dah selamat kan. tahniah okey syg.. semoga bahagia sampai anak cucu.. :)

    ReplyDelete